خواص جادویی روغن کنجد برای پوست

خواص جادویی روغن کنجد برای پوست

1 22863
1
1
خواص جادویی روغن کنجد برای پوست

از خواص جادویی روغن کنجد برای پوست می توان موارد ذیل را نام برد:

۱- ضد آفتاب طبیعی
ویتامین E موجود در روغن کنجد مانند یک آنتی اکسیدان عالی عمل می کند؛ بنابراین، به عنوان یک لوسیون ضد آفتاب طبیعی می تواند به کار رود.

۲- مرطوب کننده طبیعی
از روغن کنجد می توانید به عنوان نرم کننده و مرطوب کننده پوست کل بدن خود استفاده نمایید. این روغن، علاوه بر ویتامین E حاوی اسید لینوئیک، اسید استئاریک و اسیدهای چرب نیز می باشد.

۳- به تأخیر اندازی پیری پوست
یکی دیگر از مزایای روغن کنجد برای پوست، به تأخیر اندازی پیری آن می باشد. چربی موجود در این روغن یک آنتی اکسیدان قوی است که مانع ایجاد چین و چروک و خطوط ریز پوست می گردد.

۴- سم زدایی
پوست به عنوان یک لایه خارجی، هر روز تقریبا در معرض همه سموم خطرناک محیط زیست قرار دارد. خوشبختانه، برخی از سموم در روغن محلول هستند و شما می توانید با استفاده از روغن کنجد آنها را از بین ببرید. بدین منظور روغن گرم را به مدت ۱۵ دقیقه بر پوست خود قرار دهید و سپس برای گرفتن نتیجه بهتر، صورت خود را با آب ولرم و بدون صابون بشویید.

۵- ترمیم سلول های آسیب دیده
اگرچه روغن کنجد نسبتا سنگین و چسبناک است اما به راحتی توسط پوست جذب می گردد. در واقع، این روغن، به عنوان روغن حامل یا روغن پایه، برای رقیق کردن سایر روغن های مفید برای ماساژ استفاده می شود. هنگامی که این روغن برای ماساژ به کار می رود، جریان خون را بهبود بخشیده و سلول های آسیب دیده را ترمیم می کند.

۶- کاهش عفونت های ضد باکتری
هنگام زخمی شدن پوست یا التهاب آن، میتوانید از روغن کنجد استفاده نمایید. به کار گیری این روغن در چنین مواردی، مطمئن است زیرا این روغن از عفونت های باکتریایی پیشگیری کرده و دارای خواص ضد باکتری است.
در این مورد لازم نیست این روغن را با مواد دیگر و یا سایر روغن ها ترکیب کنید. روغنی که از دانه های کنجد به دست می آید، یک ماده ضد باکتری است. در بسیاری از مواقع برای درمان بعضی بیماری های پوستی مانند اگزما و پسوریازیس البته با نظر پزشک به کار می رود.

نحوه استفاده از روغن کنجد:

اگر قصد دارید به شکل روزانه از این روغن استفاده نمایید، بهتر است بعد از دوش گرفتن آن را به کار ببرید. بگذارید کمی پوست شما مرطوب باشد و سپس صورت و بدن خود را با این روغن ماساژ دهید. اجازه دهید ۱۰ دقیقه بر روی پوستتان بماند و سپس باقی روغن را بر پوست خود بمالید. با این عمل، روغن کنجد رطوبت پوست را به دام انداخته و آن را حفظ می کند و در نتیجه در تمام طول روز، پوستی مرطوب خواهید داشت.

شما می توانید قبل از استحمام نیز این روغن را به کار ببرید. به این صورت که روغن را بر پوست خود بمالید و سپس در حمام با آب ولرم بدن خود را بشویید. با این کار، روغن کنجد سموم پوست را به دام انداخته و هنگام استحمام با آب ولرم، سموم حذف خواهند شد.

چنانچه خواهان رنگ پوستی شفاف و درخشان هستید، روغن کنجد را با کمی زردچوبه مخلوط کرده و روزانه به مدت ۱۰ دقیقه آن را بر روی پوست خود قرار دهید و پس از آن، پوست خود را با آب ولرم بشویید.

به منظور افزایش خواص روغن کنجد، می توانید آن را با انواع دیگر روغن های مفید مانند رزماری، میخک، اسطوخودوس، آویشن و یا چوب سدر ترکیب کنید. به ازای هر یک قاشق چایخوری روغن کنجد، بهتر است ۳ قطره از هر روغن مورد نظر را به آن اضافه کنید.

هیچ دستورالعمل یا روش خاصی برای استفاده روغن کنجد به عنوان لوسیون ضد آفتاب وجود ندارد. نگران نباشید، شما به راحتی می توانید این روغن را برای قسمت های مختلف پوست خود به کار برید اما خیلی دقت نمایید که آن با چشم شما تماس مستقیم پیدا نکند.

روغن کنجد به راحتی پاک می شود، بهتر است بعد از تعریق زیاد و یا پس از شنا، دوباره این روغن را بر روی پوست خود بکار برید.

افرادی با پوست چرب امکان دارد با انواع روغن ها خیلی راحت نباشند اما با این حال، فواید روغن کنجد محدود به افرادی با پوست خشک نمی گردد. این روغن توانایی حذف سموم، بهبود گردش خون، محافظت از پوست در مقابل رادیکال های آزادهر دو نوع پوست را دارد.

برای جلوگیری از مشکلات خشکی پوست، می توانید چند قطره روغن کنجد را به آب وان اضافه نمایید.

روغن کنجد دارای عطری قوی می باشد اما شما می توانید با ترکیب آن با سایر روغن های مفید مانند روغن کرچک و بادام، بوی زیاد آن را از بین ببرید.

1

SIMILAR ARTICLES

استویا

0 205
پیسی

0 472

یک نظر

Leave a Reply

یک × چهار =