رژیم غذایی خام گیاه خواری

رژیم غذایی خام گیاه خواری

0 1181

بسته به منابعی که مورد استفاده قرار می‌گیرند، رژیم غذایی خام گیاه خواری می‌تواند راهی به سوی سلامتی کامل و یا سوء تغذیه جدی باشد. اما معمولاً حقیقت چیزی در میانه این دو حد است. طرفدارانِ این شیوه اصرار دارند که داشتنِ یک رژیم غذایی از منابع گیاهیِ پخته نشده و فرآوری نشده، موجب می‌شود که بدنی لاغر‌تر و خوش فرم‌تر، پوستی تمیز‌تر و انرژی بیشتری داشته باشیم. آن‌ها همچنین معتقدند که این رژیم غذایی ریسک ابتلا به بیماری‌ها را کاهش می‌دهد.
اما رژیم خام گیاه خواری چیست؟ آیا پیروی از چنین رژیمی سالم است؟ آیا شما می‌توانید خام گیاه خوار شوید؟ برای یافتنِ پاسخ سؤالاتتان متن زیر را بخوانید:
یک اصلِ پایه‌ در پشتِ خام گیاه خواری، که خام خواری نیز نامیده می‌شود، این است که غذا‌های گیاهی در بهترین حالت خود، یعنی پخته شده و فرآوری نشده، سالم‌ترین و بی‌خطر‌ترین غذا‌ها برای بدن هستند.
رژیم غذایی خام خواری یک انتخاب برای سبک زندگی است و یک برنامه کاهش وزن به شمار نمی‌آید.
البته دنبال کردنِ رژیم غذایی خام گیاه خواری به هیچ وجه آسان نیست. اکثر خام گیاه خواران، زمان زیادی را در آشپزخانه صرفِ پوست کندن، خُرد کردن، صاف کردن، مخلوط کردن و خشک کردنِ غذایشان می‌کنند. این به این دلیل است که درصد بالایی از رژیمشان از میوه و سبزیجات تشکیل می شود. اجزای اصلی رژیم غذایی خام گیاه خواری شامل این موارد هستند:

  • جلبک دریایی
  • جوانه‌ها
  • دانه‌های جوانه زده
  • غلات
  • لوبیا
  • میوه‌های خشک شده
  • مغز‌ها (پسته، بادام، فندق و…)

در این رژیم غذایی استفاده از الکل، شکر‌های تصفیه شده و کافئین ممنوع است.
اکثر خام خواران، خام گیاه خوارند و فرآورده‌های حیوانی ر ا استفاده نمی‌کنند.

مطالب مرتبط

عسل

0 55
پروستات

0 79

بدون نظر

پاسخ دهید

هجده − 9 =