سوال و جواب در خصوص گوشتخواری

سوال و جواب در خصوص گوشتخواری

0 1568
1
1
 سوال و جواب در خصوص گوشتخواری

جواب ايرادات

می گویند: انسان بعد از قرنها گوشتخواری به گوشت عادت کرده و گوشتخوار شده.

این درست نمی باشد چرا که هیچ گونه تغییری در اعضای بدن انسان رخ نداده: نه دندان ها تیز شده، نه طول روده کوچک شده، نه پنجه ها تیز و برنده شده و نه اندازه معده تغییر یافته و محکم شده. در ضمن اعضای بدن انسان نشان می دهد که در طی میلیونها سال به این تکامل دست یافته است این در حالیست که انسان تنها چند هزار سال است که به گوشتخواری معتاد شده و از غذای طبیعی خود انحراف پیدا کرده. چه بسا این انحراف باعث فساد نژاد بشر شده و بیماری هایی مثل خرابی دندان (۹۰ درصد انسانها دندان های خراب دارند)، چاقی یا لاقری بیش از اندازه، کچلی و… همه رابطه ی مستقیمی با نوع تغذیه دارند.

 

می گویند: گیاهخواران نیز ناخوش می شوند و می میرند و از عمر بیشتری برخوردار نیستند.

جواب اینکه: گیاهخواران روئین تن نیستند، بلکه امراضی را که از گوشتخواری ناشی می شود نمی گیرند و در مقابل امراض دیگر نیز مقوامت بیشتری از خود نشان می دهند، چرا که بدن آنها کمتر مسموم است و در نتیجه توان اصلی بدن برای مقابله با بیماری بیشتر می گردد. همچنین باید توجه داد که بسیاری از بیماری های ناشی از انحراف خوراک به صورت ارثی به آنها رسیده و اگر چند نسل به طور جدی غذای گوشتی را ترک کنند، برتری آنان بخوبی نمایان می شود.

 

می گویند: حیوانات گوشتخوار پر زور تر از حیوانات گیاهخوار هستند

این بهیچوجه درست نیست چرا که حیواناتی چون فیل، اسب، گاو و غیره اگر پرزورتر از حیوانات درنده نباشند کمتر هم نیستند. نباید پرزور بودن را در درندگی جست بلکه قدرت بنیه مسئله ایست سوای درندگی.

 

می گویند: اگر گوشت نخوریم پس چه بخوریم؟

انگار به گرگ گفته باشی کاه بخورد!. خوشبختانه به قدری تنوع حبوبات و غلات و سبزیجات و میوه جات زیاد است که جایی برای تردید باقی نمی گذارد که تنوع غذایی با این مواد نه تنها کار دشواری نیست بلکه به ساده امکان پذیر است.

 

می گویند: بجای گوشت باید مقدار زیادی نباتات خورد تا جای آنرا بگیرد.

لازم نیست که حجم خوراک نباتی زیاد باشد. خوراکهای نباتی از تنوع بسیار زیادی بر خوردارند و بعضی از آنها با حجم کم مانند گردو و بادام خیلی بیشتر از گوشت مغذی و مقوی هستند. حبوباتی مانند عدس، نخود، باقلا، لوبیا، سویا و… سرشار از پروتئین و مواد مقوی و لازم برای بدن هستند که با کمی دقت در انتخاب می توان غذاهای کاملی از آنها درست کرد.

 

می گویند: اگر انسان حیوانات را نمی خورد روی زمین را پر می کردند.

باید این سوال را از آنها پرسید که چرا حیواناتی را که از گوشت آنها مصرف نمی کنیم همه جا را پر نمی کنند؟ جواب ساده است چون ما در توالد و تناسل آنها دخالت نمی کنیم. این ما هستیم که با دخالت در تولید مثل حیوانات آنها را به زیاد شدن غیر طبیعی وا می داریم. طبیعت خود فکر همه جا را کرده است. در مقابل میلیونها ماهی کوچک نهنگ گذاشته و در مقابل بره گرگ. نیاز نیست که انسان کار آنها را پیشه خود کند.

1

SIMILAR ARTICLES

عسل

0 140
پروستات

0 205

بدون نظر

Leave a Reply

یک × 3 =