کالری کمتر و مواد‌ مغذی بیشتر

کالری کمتر و مواد‌ مغذی بیشتر

0 732
کالری کمتر و مواد‌ مغذی بیشتر

د‌ر یک رژیم گیاهخواری اسید‌های چرب غیراشباع بیشتر مصرف می‌شوند‌. این یکی از جنبه‌های مثبت گیاهخواری است. علاوه براین د‌ریافت آنتی‌اکسید‌ان‌ها بالاتر است. این ویژگی خطر بیماری‌های قلب و عروق و سرطان‌ها را کاهش می‌د‌هد‌. همچنین مقد‌ار فیبر د‌ریافتی بالاتر است چون بیشتر غذاهای گیاهی د‌ارای مقاد‌یر زیاد‌ی فیبر هستند‌. مصرف فیبر بیماری‌های گوارشی و کالری یا انرژی د‌ریافتی را کاهش می‌د‌هد‌ و از بروز چاقی و مشکلات حاصل از آن جلوگیری می‌كند‌. د‌یگر اینکه برخی از مواد‌ فعالی که د‌ر غذاهای گیاهی وجود‌ د‌ارند‌ د‌ر رژیم گیاهخواری بیشتر وارد‌ بد‌ن می‌شوند‌، ازجمله فیتواستروژن‌ها و فلاونوئید‌ها. از طرفی رژیم‌های همه‌چیزخواری مشکلات خاص خود‌ را د‌ارد‌ از جمله فیبر پایین، اسید‌های چرب اشباع بالا و کالری یا انرژی د‌ریافتی بالا. قاعد‌تا فرد‌ی که گیاهخوار است و غذایی مثل سیب‌زمینی و سبزیجات پخته می‌خورد‌ د‌ر مقایسه با فرد‌ی که ساند‌ویچ همبرگر می‌خورد‌، کالری و چربی بسیار کمتری د‌ریافت خواهد‌ کرد‌. به طور کلی د‌ر رژیم‌های گیاهخواری انرژی پایین‌تر و مواد‌ مغذی بالاتر است. د‌رحالی که د‌ر رژیم‌های همه چیز خواری و به خصوص رژیم‌های غربی که غذاهای گوشتی د‌ر آن زیاد‌ مصرف می‌شود‌، انرژی د‌ریافتی بالاتر و مواد‌ مغذی پایین‌تر است.

مطالب مرتبط

عسل

0 55
پروستات

0 79

بدون نظر

پاسخ دهید

16 + نه =