گیاه خواران بیشتر عمر میکنند؟

گیاه خواران بیشتر عمر میکنند؟

0 1226
1
1
آیا گیاه خواران بیشتر عمر میکنند؟

گیاه‌خواران معتقدند رژیم غذایی سالم ‌تری نسبت به دیگران دارند و بیشتر عمر می‌کنند. اما بنا بر پژوهش‌های مختلف در این زمینه، دلیل عمر طولانی‌ گیاه‌خواران فقط به دلیل رژیم غذایی آنها نیست.

تحقیقات پیشین نشان می‌دادند که پرهیز از خوردن گوشت، کلید داشتن زندگی‌ طولانی در این افراد است. البته این موضوع حقیقت دارد، زیرا به دلیل پرهیز از مصرف گوشت و فراورده‌های حیوانی، سطح کلسترول خون افراد گیاه‌خوار پایین ‌است و این امر آنها را از ابتلا به بیماری‌هایی مانند فشار خون بالا ، گرفتگی عروق و بیماری‌های قلبی مصون نگه می‌دارد. از طرفی دیگر، چربی کم در رژیم غذایی گیاه‌خواری از چاقی و بالا رفتن چربی خون جلوگیری می‌کند.

اما این پرسش پیش می‌آید که آیا سالم‌تر بودن افراد گیاهخوار نسبت به افرادی که گوشت و فرآورده‌های حیوانی هم می خورند، تنها به دلیل گیاه‌خوار بودن آنها است؟

بررسی ۱۲ ساله رژیم غذایی گیاهخواری

دویچه‌وله، مرکز تحقیقاتی بیماری‌های سرطانی در آلمان، مدت ۱۲ سال تغذیه تعدادی از گیاه‌خواران را زیر نظر داشت. در میان این افراد، انواع مختلف گیاه‌خواران حضور داشتند، از جمله گیاهخواران محض که از خوردن تمام فراورده‌های حیوانی مثل گوشت، تخم‌مرغ، شیر و عسل پرهیز می‌کردند و همینطور افراد نیمه گیاهخوار که بعضی فراورده های حیوانی را مصرف می‌کردند.

نتیجه این پژوهش نشان داد که میزان مرگ و میر در افراد گیاه‌خوار بین خانم ها ۳۰ درصد و بین آقایان ۵۰ درصد کمتر از سایر افراد بود.

1

SIMILAR ARTICLES

عسل

0 140
پروستات

0 205

بدون نظر

Leave a Reply

هجده + سه =