پلو و کلم بروکلی

پلو و کلم بروکلی

0 2829
برنج و کلم بروکلی
برنج و کلم بروکلی
1
1

برنج و کلم بروکلی پخته شده

برنج غذاییست که همیشه همه آن را دوست دارند و با کلم بروکلی پخته شده بسیار خوشمزه خواهد شد. اما اگر کلم بروکلی دوست ندارید می‌توانید از دیگر سبزیجات مثل مارچوبه، و یا لوبیا سبز استفاده کنید.

استفاده از برنج روش خوبیست تا کلی از مزه‌های خوب را در یک ظرف کنار هم آورید. می توانید برنج خود را با سیر و فلفل مزه دارد کنید و در ظرف خود از جعفری خرد شده و مغز بادام خرد شده استفاده کنید. و یا بعد از پخت غذا روی برنج، کمی آویشن برزید.

به موقع سرخ کردن بادام‌ها حواستان باشد که بادام خیلی زود می سوزد و قهوه ای تیره می‌شود، پس چشمانتان به بادام ها باشد که در عرض چند دقیقه سرخ خواهند شد.

شما باید بروکلی و برنج را همزمان بپزید. پس همه چیز را آماده ی پخت کنید. ابتدا برنج را بگذارید تا جوش بیاید و همان موقع بروکلی‌ها را نیز بپزید. پخت آن‌ها باید تقریبا در یک زمان تمام شود.

برنج و کلم بروکلی
برنج و کلم بروکلی

زمان آماده سازی: ۲۵ دقیقه

زمان پخت: ۲۵ دقیقه

برای ۶ تا ۸ نفر

مواد لازم:

بروکلی ۱ قطعه قطعه شده

روغن زیتون ۲ قاشق غذا خوری

فلفل سیاه ۲ قاشق چایخوری

سیر ۲ حبه، رنده شده

برای برنج…

متوسط ۱ عدد متوسط

ساقه کرفس ۲ عدد

سیر ۲ حبه، رنده شده

روغن زیتون ۲ قاشق

برنج ۱ پیمانه

آویشن ۱ قاشق چایخوری

گیاهان معطر ¾ پیمانه

بادام ¾ پیمانه

جعفری تازه خرد شده نصف پیمانه

طرز تهیه:

گاز را روی ۴۰۰ درجه تنظیم کنید. ۲ قاشق روغن را در ظرفی ریخته و آن را روی حرارت ملایم قرار دهید. پیاز خرد شده، سیر و کرفس را داخل ظرفتان بریزید. تا طلایی شدن پیازها، حدود ۵ دقیقه مواد را هم بزنید. حواستان باشد که دما را زیاد نکنید که موادتان نسوزد. برنج و آویشن را به مواد خود اضافه کنید و حدود دو دقیقه مواد را به آرامی هم زنید. سبزیجات معطر را اضافه کنید و بگذارید آرام آرم مواد بجوشند. به محض جوشیدن برنج دمای آن را کمه کم کنید، در ظرف را بگذارید و اجازه دهید ۱۷ دقیقه مواد بماند. بعد از ۱۷ دقیقه مواد را از روی گار برداشته، بدون برداشتن در قابلمه بگذارید برای ده دقیقه استراحت کند.

وقتی برنج در حال پختن است، بروکلی ها را قطعه قطعه کنید، روغن زیتون و فلفل سیاه را به آن اضافه کنید. کلم ها را در ظرف بزرگی پهن کرده و آن را برای ۱۵ دقیقه روی گاز یا داخل فر قرار دهید. بعد از ۱۵ دقیقه مواد را از روی گاز برداشته، ۲ حبه سیر به آن اضافه کرده و بگذارید ۵ دقیقه دیگر روی حرارت بماند.

بادام ها را برای ۲ دقیقه روی گاز قرار دهید فقط دقت کنید که بادام ها قهوه ای نشوند.

وقتی برنج شما ۱۰ دقیقه استراحت کرد، ان را داخل کاسه ای بزرگ بریزید. بروکلی سرخ شده، بادام و جعفری را به آن اضافه کنید. غذای شما آماده ی سرو کردن است.

نوش جان 🙂

از سایت greenvalleykitchen

مترجم: باران برخواه

 

 

1

SIMILAR ARTICLES

حلوای آلبالو

0 210
سالاد عدس

0 281

بدون نظر

Leave a Reply

بیست + 17 =