خوراک کدو حلوایی

خوراک کدو حلوایی

0 526
1
1

مواد لازم براي ۴ تا ۶ نفر :

۱ عدد   كدو حلوايي به وزن دو كيلوگرم
۱ عدد   پياز خلال شده
۱ قاشق سوپخوري   روغن زيتون
۱عدد   كدوي سبز ورقه شده
۱۱۵ گرم   قارچ ورقه شده
۴۰۰ گرم   گوجه فرنگي خرد شده
۲ پيمانه   آب مرغ
۷۵ گرم   ماكاروني صدفي
۴ قاشق سوپخوري   پنير خامه اي
۲ قاشق سوپخوري   ريحان خردشده
به اندازه كافي   نمك و فلفل

طرز تهيه :

ابتدا كدو حلوايي را پوست گرفته و آن را به صورت قطعات كوچك خرد كنيد. پياز و قطعات خرد شده ي كدو حلوايي را در تابه اي ريخته با روغن زيتون مخلوط كنيد و با حرارت ملايم به مدت ۱۰ دقيقه بپزيد. گاهي آنها را هم بزنيد.

 كدوي سبز و قارچ را اضافه كنيد و به مدت سه دقيقه تفت دهيد. سپس گوجه فرنگي، ماكاروني و آب مرغ را افزوده، به اندازه كافي نمك و فلفل بزنيد و مخلوط را به جوش آوريد . پس از جوش آمدن خوراك در ظرف را بسته آن را به مدت ۱۰ دقيقه بجوشانيد.

 سپس پنير خامه اي و ريحان را اضافه كنيد. خوراك كدو حلوايي آماده ي سرو است.

نكات تغذيه اي :

در اين فصل از سبزي هاي مخصوص آن مانند كدوحلوايي، تره فرنگي، گل كلم و بروكلي استفاده كنيد و غذاهايي خوشمزه و ساده با خواص فراوان براي افراد خانواده آماده كنيد. همواره سعي كنيد در هر فصل از سبزي هاي همان فصل بهره برده و تا حد امكان از مصرف سبزي هايي كه براي مدتي طولاني در فريزر مانده اند، خودداري كنيد.

كدو حلوايي داراي مقدار كمي كالري است ( ۲۰ كالري انرژي در ۱۰۰ گرم ) و مصرف آن در غذا براي كساني كه وزن خود را كنترل مي كنند، مناسب است.

همچنين منبع غني پتاسيم است و براي افراد دچار فشار خون مفيد مي باشد براي افراد دچار ناراحتي كليوي مناسب نمي باشد. جذب آهن و منيزيوم آن نيز خوب است.

كدو حلوايي منبع غني بتاكاروتن است و رنگ نارنجي آن به دليل وجود همين تركيب است. بتاكاروتن پيش ساز ويتامين A و يك آنتي اكسيدان مهم در بدن مي باشد كه بدن را از حمله راديكال هاي آزاد و اثر تخريبي آنها حفظ مي كند.

پيامبر گرامي اسلام فرموده اند : خوردن كدو موجب برطرف شدن غم و اندوه و خوردن آن با عدس ، باعث لطافت قلبي مي شود.

1

SIMILAR ARTICLES

حلوای آلبالو

0 210
سالاد عدس

0 281

بدون نظر

Leave a Reply

4 × 4 =