طرز تهیه توفو

طرز تهیه توفو

1 3509
طرز تهیه توفو
طرز تهیه توفو
1
1

طرز تهیه توفو در منزل:

۱- برای تهیه ۴۰۰ گرم پنیر سویا، حدود ۲ لیتر شیر سویا و دو قاشق چایخوری سولفات کلسیم طبیعی لازم است. برای تهیه پنیر سویا به صورت زیر عمل می کنیم:

۱- جوشاندن شیر سویا : شیر سویا را در یک ظرف بریزید و ۵ تا ۱۰ دقیقه به آرامی بجوشانید. سپس آن را خنک کنید تا دمای شیر به ۷۰ درجه سانتیگراد برسد.

۲- سولفات کلسیم، یک ماده منعقد کننده و در حقیقت “مایه پنیر” است. دو قاشق چایخوری سولفات کلسیم طبیعی را در یک لیوان آب گرم حل کنید. هر چقدر مقدار سولفات کلسیم کمتر باشد، توفو نرم تر و هر چقدر مقدار سولفات کلسیم بیشتر باشد، توفو سفت تر می شود.

۳- محلول حاوی سولفات کلسیم را به آرامی در شیر سویای گرم بریزید و آن را هم بزنید. اگر بعد از افزودن محلول سولفات کلسیم ، باز هم قسمتی از شیر به حالت شل باقی مانده بود، یک مقدار دیگر سولفات کلسیم اضافه کنید.

۴- اگر تمامی شیر سویا، منعقد شد( دلمه بست) و مایع آبكی زرد رنگی روی آن دیده شد ، یك پارچه سفید تمیز را در یك آبكش قرار دهید و شیر منعقد شده را روی پارچه بریزید . لبه های پارچه را روی پنیر برگردانید. سپس یك بشقاب ملامین پهن را روی پارچه ی حاوی پنیر قرار داده و یك وزنه یك كیلویی را مدت ۲۰ دقیقه روی بشقاب بگذارید تا آب زردرنگ پنیر از آن جدا شود. بعد از این مدت پنیر آماده است. آن را برش دهید و در یك ظرف آب سرد قرار دهید. سپس ظرف را در یخچال نگه دارید و هر روز آب آن را عوض كنید.

1

SIMILAR ARTICLES

حلوای آلبالو

0 210
سالاد عدس

0 281

یک نظر

Leave a Reply

9 + بیست =