فواید گیاهخوار بودن چیست؟

فواید گیاهخوار بودن چیست؟

0 1468
1
1

فواید گیاهخوار بودن چیست؟

۱٫کنترل بهتر وزن

الگوی غذایی افرادی که رژیم گیاهی را پیگیری میکنند نسبت به سایر افراد به گونه ای است که کمتر دچار چاقی میشوند. شاید بخشی از این، به دلیل وجود کالری کم در غذاها باشد. دلیل دیگر این است که سبزیجات عمدتا حجم زیادی دارند و زودتر باعث احساس سیری میشوند.

چاقی و اضافه وزن یکی از عوامل افزایش دهنده ی ریسک ابتلا به بیماریهای قلبی و عروقی، افزایش فشار خون، دیابت نوع ۲ و برخی از انواع سرطانها است و تقریبا بیش از یک سوم افراد جامعه دچار چاقی هستند.

کنار گذاشتن مصرف غذاهای پر انرژی نظیر گوشت قرمز، کره و پنیرهای پرچربی باعث میشوند تا میزان کالری بدست آمده به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند.

۲٫سلامت غذایی

از مزیتهای بالقوه ی گیاهخواری، ریسک کمتر ابتلا به بیماریهای قلبی و عروقی، کمتر بودن فشار خون و احتمالا افزایش طول عمر میباشد. البته تاثیر رژیم غذایی گیاهی بر افزایش طول عمر هنوز (تا زمان نگارش این مطلب) به طور قطعی اثبات شده نیست ولی شواهدی دال بر این موضوع وجود دارد.

مهمترین دلیل سلامتی اینگونه رژیم غذایی وجود منابعی همچون پتاسیم و فیبرها در سبزیجات، میوه جات و حبوبات است. سلامت سیستم قلبی و عروقی نیز به دلیل عدم مصرف چربیهای حیوانی است که از نوع چربیهای اشباع شده میباشند.

به علاوه، سطح کلسترول در گیاهان به میزان قابل توجهی کم می باشد. کلسترول عمدتا در منابع غذایی حیوانی یافت میشود و میتواند باعث افزایش بروز بیماریهای قلبی شود. توجه به این نکته ضروری است که کلسترول به تنهایی عامل خطرناکی نیست ولی با توجه به تغییر سبک زندگی انسان و کاهش فعالیتهای فیزیکی، افزایش کلسترول میتواند خطرناک باشد.

 

 

1

SIMILAR ARTICLES

عسل

0 140
پروستات

0 205

بدون نظر

Leave a Reply

16 − 15 =