ماهی قرمز نخريد

ماهی قرمز نخريد

1 2278
ماهی قرمز نخريد
ماهی قرمز نخريد
1
1
لطفا ماهی قرمز نخريد

ماهی قرمز در بسیاری از مغازه ها و حتی معابر شهر به فروش می رسد و این موجود دوست داشتنی قبل از عید نوروز میهمان خانه ها می شود ؛ اما ….

به گزارش باشگاه خبرنگاران ، بهار نزدیک است و اسفند هم نفس های خود را می کشد و زردی زمستان جایش را به بهار خواهد داد.
بهاری که نوروز آن همه را به وجد می آورد. در آستانه سال نو،‌بازارها هم رونق گرفته است و بازار خرید ماهی قرمز نیز مثل همیشه زودتر از موعد خود را به همه نشان داده است . با توجه به تجربیات سال های گذشته و با فرارسیدن سال نو و رونق خرید و فروش و عرضه جانوران وحشی به خصوص حیواناتی نظیر لاک پشت ،‌سمندر،‌مار،‌ماهی قرمز در مقدار وسیع توسط افراد فرصت طلب در مراکز تجاری و سایر نقاط شهر،‌هر گونه خرید و فروش،‌حمل عرضه و نگهداری گونه های مذکور از طرف سازمان حفاظت محیط زیست کشور ممنوع اعلام شده است.

این گونه فعالیت ها خلاف قوانین و مقررات محیط زیست بوده و در صورت مشاهده هر گونه تخلف با متخلفین برخورد قانونی خواهد شد.

**حیوانات نباید قربانی لذت لحظه ای ما شوند

حسین عبیری گلپایگانی کارشناس محیط زیست موضوع استفاده از ماهیان تزئینی را به دیده اخلاقی نگاه می کند و معتقد است حیوانات آفریده های خداوند هستند و نباید قربانی لذت لحظه ای ما باشند.

وی ادامه داد: فعالان محیط زیست سالهاست تلاش می کنند ماهی قرمز را به عنوان موجودی زنده که اسیر تنگهای بلورین شده اند از سفره های هفت سین مردم ایران برچینند اما نوز موفق نشده اند. این درحالیست که تا کمتر از ۱۰۰ سال پیش اصلا ماهی قرمز به سر سفره هفت سین ایرانیان جای نداشته است.

عبیری افزود: ماهی قرمز از نظر تاریخی جایگاهی در سفره های هفت سین ایرانی نداشتند و تا ۱۰۰ سال پیش اصلا ماهی قرمز بر سر سفره هفت سین ایرانیان جای نداشت نگاهی به نقاشی سفره هفت سین کمال الملک یک سند واقعی است که در این اثر هنری از وجود ماهی قرمز رنگ در سر سفره هفت سین خبری نیست.

به باور وی حتی در دوره قاجار نیز مردم در سفره هفت سین از ماهی قرمز استفاده نمی کردند و این نشان می دهد که ماهی قرمز در این چند دهه اخیر بر سر سفره هفت سین راه یافته است.

وی تصریح کرد:بررسی ها نشان می دهد فقط در کشور ما از ماهی قرمز استفاده و در پایان مراسم عید نیز این ماهی های کوچک را در آبهای روان رها می کردند.

1

SIMILAR ARTICLES

عسل

0 140
پروستات

0 205

یک نظر

Leave a Reply

هجده − 1 =