چگونه خام گیاه خواران وعده‌های غذایی خود را آماده می‌کنند؟

چگونه خام گیاه خواران وعده‌های غذایی خود را آماده می‌کنند؟

0 1747
1
1
چگونه خام گیاه خواران وعده‌های غذایی خود را آماده می‌کنند؟

تمام گیاه خواران برای آشپزی از گاز‌ها و یا فر‌های معمول استفاده نمی‌کنند. آن‌ها از دستگاه‌های خشک کننده و رطوبت گیرِ مخصوص استفاده می‌کنند که به سبزیجات خاصیتِ تُردی می‌بخشد. این دستگاه‌ها همچنین میوه‌ها را خشک کرده و آن‌ها را به صورت برگه در می‌آورند و یا برای دستور‌های غذایی دیگر آماده می‌کنند.
دستگاه خشک کننده مورد استفاده خام گیاهخواران با گرما کار می‌کند، اما دمای آن از ۱۱۵ تا ۱۱۸ درجه بالا‌تر نمی‌رود. خام گیاهخواران معتقدند که گرمای بالا، آنزیم‌ها و ویتامین‌های ضروری برای هضم مناسب غذا را از بین می‌برند.
انجمن تغذیه آمریکا (ADA) این ادعا را به چالش می‌کشد. این انجمن می‌گوید بدن- و نه آنچه که به آن وارد می‌شود- خودش آنزیم‌های ضروری را برای هضم غذا تولید می‌کند. ADA همچنین می‌گوید که پختن غذا‌ها با حرارتی زیرِ ۱۱۸ درجه ممکن است باکتری‌های مضر موجود در مواد غذایی را از بین نبرد.
مقالات پزشکی منتشر شده درباره رژیم غذایی خام گیاه خواری بسیار محدودند. تحقیقاتی که تاکنون صورت گرفته‌اند، بیشتر بر رویِ گیاه خواری و مزایای رژیم هایِ غذایی بر پایه گیاهان (یعنی کلسترول پایین‌تر و سطوح بهتر گلوکز در بدن) تمرکز یافته‌اند.
مطالعات بسیار اندکی از این اعتقاد که پختن سبزیجات، مواد مغذی و مهم آن‌ها را از بین می‌برد، پشتیبانی می‌کنند.
یک مطالعه نشان می‌دهد که خوردنِ سبزیجات خام، از خانواده کلم‌ها (مانندِ کلم پیچ، کلم بروکسل، کلم بروکلی و…) ریسکِ ابتلا به سرطان مثانه را کاهش می‌دهند. محققان ذکر کرده‌اند که پختن سبزیجات، ایزوتیوکیانات‌های موجود در آن‌ها –یعنی عواملی که پروتئین‌های موجود در سلول‌های سرطانی را نابود می‌کنند- را از بین می‌برد. آن‌ها دریافته‌اند که حتی یک ماه خوردن این کلم‌ها به صورتِ خام، ریسک ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد.
یک مطالعه دیگر که نتایج ۵۰ مطالعه پزشکی را، در مورد ارجحیت خام بودن بر پخته شدن سبزیجات، بررسی کرده است، نشان می‌دهد که خوردنِ سبزیجات خام به کاهش ریسک ابتلا به سرطان‌های دهان، حلق، حنجره، مری و معده کمک کرده است.

1

SIMILAR ARTICLES

استویا

0 205
پیسی

0 472

بدون نظر

Leave a Reply

3 × 2 =