معجزه ای به نام گیاهان سبز

معجزه ای به نام گیاهان سبز

1
1

مصرف روزمره گیاهان سبز زنده برای تندرستی جسم و روان انسان ضروری است.

قدرت مواد نهفته در این گیاهان و تأثیر آنها بر ترمیم، درمان، بازسازی، و سلامت بدن از تأثیر هر مکمل، هر داریوی «معجزه گر» و هر «مافوق غذایی» بالاتر است.
شاید بتوان گفت که کلورفیل یا سبزینه که باعث سبزی رنگ گیاهان می‌گردد مهم‌ترین ماده‌ی روی زمین می‌باشد چرا که بدون ان حیات به صورت امروزی خود وجود نخواهد داشت. کلروفیل که ساختمانی مشابه ساختمان هموگلوبین خون دارد با کمک نور خورشید و اکسیژن هوا مواد جذب شده از خاک را به پروتئین، قند، جربی و مواد آلی دیگر تبدیل نموده نه تنها غذای گیاه بلکه غذای کلیه موجودات دیگر کره‌ی‌زمین را فراهم می‌سازد.
تفاوت ساختمانی کلروفیل و هموگلوبین خون تنها در مولکول میانی آن است. مولکول میانی کلروفیل از منیزیوم و مولکول میانی هموگلوبین از آهن تشکیل گردیده هرچند برخی از محققان باور دارند که کلروفیل قادر است منیزیوم خود را رها نموده  و با جذب مولکول آهن به جای آن تبدیل به هموگلوبین گردد و این یکی از راههایی است که سبزیهای سبز در درمان کم خونی‌ها بکار می روند.
کلروفیل نه تنها باعث جلوگیری از بیماریها می‌گردد بلکه در درمان بسیاری از بیماریهای دهان و لثه (بصورت قرقره و یا مصرف غذا)، زخمهای پوستی (بشکل ضماد) و همچنین بیماری دیابت به کار میرود و اینها جدا از اثرات عمومی این ماده پیشگیری و درمان بیماریهای مختلف به واسطه‌ی بالا بردن قدرت ایمنی و همچنین آلکالی نمودن بدن می‌باشند.
سبزیهای سبز سرشار از پلی پپتیدهای سبک (Light weight Poly Peptides) هستند  که قدرت ترمیم و بازتولید سلولی را بالا برده و بدینوسیله در تولید بافت پیوندی محکم و سالم در ماهیچه ها نقش داشته باعث استحکام ماهیچه ها و اتصال آنها به استخوانها می‌گردد.
سبزیهای سبز دارای کلیه اسید آمینه‌های مورد نیاز بدن بوده قادر به ساختن بافت ماهیچه ‌ای و پیوندی خالص و بدون چربی می‌باشند.
مجله مرد آهنین که مجله معروف بدنسازان در کاناداست سبزیها را استروئید سبز نامگذاری کرده است چرا که مصرف آنها به تولید بافت ماهیچه ای در بدنسازی کمک می کند.
گیاهان سبز دارای اسید آمینه‌های لوسین، ایزولوسین و والین هستند که در تقویت سیستم ایمنی بدن و همچنین در تولید مثل نقش دارند. گیاهان سبز سرشار از مواد معدنی مختلف ریز و درشت می‌باشند.
آهن، روی، سلنیوم، کرومیوم، منگنز، فلوراید، مس، مولیبدن، منیزیوم، به وفور در سبزیهای سبز یافت می‌گردند.
بزرگترین و همه گیر ترین بیماری امروز بشر بیماری کمبودمواد معدنی است این کمبود زمینه را برای ابتلا بدن به بسیاری از بیماریها از جمله دیابت، بیماری قلبی و سرطانهای مختلف فراهم میسازد. مصرف روزمره و فراوان سبزیهای سبز بزرگترین هدیه ایست که برای رفع کمبود مواد معدنی می‌توانید به بدن خود عرضه کنید.
سبزیهای سبز دارای قدرت آلکالی نمودن قوی بوده مقاومت بدن در مقابل بیماریها را از این طریق نیز بالا می‌برند. بدن اکثر انسانهای امروزی در اثر نوع تغذیه و زندگی نادرست و همچنین مصرف فراوان داروها و مواد شیمیایی مختلف و بخصوص مصرف همه روزه‌ی محصولات حیوانی اسیدی می‌باشند. بدن اسیدی زمینه را برای بروز بیماریهای مختلف مهیا می‌نماید حال آنکه مصرف سبزیهای سبز به میزان هر روزه و فراوان این اثر را خنثی نموده به سلامت بدن کمک می‌کند.
بزاق اسیدی در دهان باعث ایجاد کرم خوردگی، بیماریهای لثه، پلاک، خونریزی، بوی بد دهان، تغییر مزه‌ی غذاها و حس تلخی در دهان می‌گردد. سبزیهای سبز را خوب بجوید و آب آنرا در دهان نگه دارید و از آب سبزیهای سبز  برای دهان شویه و قرقره استفاده کنید تا به درمان بیماریهای دهان و دندان کمک کنید.
روده‌ی کوچک نیز باید دارای پ هاش آلکالی باشد تا جذب مواد غذایی مختلف از جمله گلوکز به خون تنظیم گردد.
بنابراین اشخاصی که مبتلا به دیابت می‌باشند و همچنین افرادی که دچار هیپوگلیسمی هستند باید به میزان فراوان و روزمره از سبزیهای مختلف و آب سبزیهای سبز استفاده کنند تا به تنظیم جذب گلوکز به خون در روده‌ی کوچک کمک کنند.
سبزیهای سبز سرشار از فیتوکمیکال (PhytonNutrient)‌های مختلف هستند که اثرات ضد سرطانی آنها شناخته شده است.
سبزیهای سبز دارای آنزیمهایی مشابه آنزیمهای ساخته شده در بدن هستند که هضم و جذب آنها را در بدن آسان نموده در نتیجه با کمترین میزان صرف انرژی بیشترین میزان مواد حیاتی را در اختیار بدن انسان قرار می‌دهند.
آنزیمهای آنتی‌اکسیدان موجود در گیاهان از تأثیرات اشعه ی رادیو اکتیو و اشعه‌ی ماوراء بنفش بر بدن انسان می‌کاهند. سبزیهای سبز همچنین در پاکسازی بدن از آلودگی به فلزات سنگین مانند سرب و جیوه نیز کمک می‌کنند. گفته می‌شود که بهترین راه حفاظت بدن در برابر مواد  رادیواکتیو مصرف فراوان گیاهان سبز می‌باشد.
پتاسیم موجود در سبزیها با ایجاد انقباض در روده‌ها به عمل دفع کمک نموده برای افرادی که دچار یبوست می‌باشند معجزه می‌کند. فیبر موجود در این مواد و میزان فراوان آب موجود در آنها نیز به درمان یبوست کمک می‌کنند.
اگر دچار کم خونی هستید به جای مصرف قرص آهن که باعث ناراحتی های گوارشی، سردرد و یبوست می‌گردد از گیاهان سبز و آب آنها استفاده کنید که هم کلروفیل دارد و خونساز است و هم آهن و منیزیوم که مجموعا یک سیستم کنترل طبیعی جذب آهن بوجود میاورند.
برخی تحقیقات نشان می‌دهند که مواد معدنی ذره‌ای (Trace minerals) در روده‌ی انسان باعث تحریک باکتریهای موجود به تولید ویتامین ب۱۲ می‌گردند و این شاید دلیل آن باشد که گیاهخواران یا گیاهخام خوارانی که بیشترین میزان غذایشان را سبزیهای سبز تشکیل میدهند بطور عموم دچار کمبود ویتامین ب۱۲ نمی‌گردند.
نباید فراموش کرد که سبزیهای سبز را بهتر است بصورت خام، تازه و سبز استفاده کرد.
پ هاش شیر مادران شیرده برابر پ هاش آب سبزیهای سبز بوده ترکیب غذایی مشابه آنها آب سبزیهای سبز را بهترین جایگزین برای شیر مادر در هنگام از شیر گرفتن کودک می‌نماید.
اگر از پوکی استخوان رنج می‌برید روزی دو تا سه لیوان آب سبزیجات سبز مصرف کنید. اگر دچار کم خونی هستید، اگر می‌خواهید بدنی سالم داشته باشید، اگر می‌خواهید سیستم ایمنی قوی و بدنی آلکالی داشته باشید که شما را در برابر بیماریها بیمه کند سبزیهای سبز مصرف کنید. اگر میخواهید پوستی شفاف و سالم داشته باشید، اگر می‌خواهید جوان بمانید و سبزیهای سبز مصرف کنید. اگر فکر می کنید دچار کمبود پروتئین هستید، اگر می خواهید بدن سازی کنید به جای تسلیم به تبلیغات برای مصرف مواد حیوانی، پروتئینهای حیوانی یا قرصهای استروئید سبزیهای سبز مصرف کنید.
به جای مصرف مکمل و قرص و دارو سبزیهای سبز مصرف کنید.
گیاهان سبز را بصورت خام، تغییر شکل نیافته و دست نخورده مصرف کنید که این بهترین فرم مصرف آنهاست. آنها را خوب بجوید تا دیواره ی سلولی آنها شکسته مواد زندگی زای آنها را در اختیار سلولهای بدن خود قرار دهید.
آب‌گیری سبزیها در حقیقت نوعی جویدن آنهاست. گیاهان سبز راابتدا بصورت کامل به میزان فراوان و هر روزه مصرف کنید. اگر نیاز به مصرف بیشتر دارید آنگاه آب آنها را هم به رژیم غذایی روزمره‌ی خود اضافه کنید.
بیماری بزرگ قرن ما بیماری کمبود مصرف سبزیها و گیاهان سبز است.
بله. سالاد یک وعده غذای کامل است. کاهو، کلم، جعفری، فلفل سبز، برگ شاهی، بروکلی، جوانه‌های مختلف، خیار و هر نوع برگ و گیاه سبز دیگری که در اختیارتان هست را مخلوط کنید بنشینید و این سالاد بزرگ و زیبا و خوشمزه را نوش جان کنید. هر لقمه را کامل بجوید و عصاره‌ی حیات بخش و سلامتی زای آنرا به جسم و روان خود هدیه کنید و شکر گزار طبیعت باشید که معجزه‌ای به نام گیاهان سبز را در اختیار انسان و دیگر موجودات قرار داده است تا حیات ادامه یابد.

1

SIMILAR ARTICLES

استویا

0 205

بدون نظر

Leave a Reply

دو + 18 =