داروهای گیاهی برای پیشگیری از سرطان سینه

داروهای گیاهی برای پیشگیری از سرطان سینه

0 218
سرطان سینه
1
1

زردچوبه: حاوی کورکومینوییدهاست. این ترکیبات عامل رنگ زردچوبه هستند و علاوه بر این اثرات ضدسرطانی، ضدالتهاب، ضدمیکروب، آنتی اکسیدان و ضددرد دارند. البته چون ترکیبات اصلی زردچوبه به خوبی جذب و وارد گردش خون نمی‌شوند، اثر بخشی آن‌ها در هنگامی که توسط انسان استفاده می‌شوند را تحت تاثیر قرار می‌دهد. به همین دلیل مصرف زردچوبه به صورت معمولی برای جلوگیری از سرطان سینه‌ نتیجه‌ی حتمی نخواهد داشت.

انگور: عصاره‌ی انگور می‌تواند از تکثیر سلول‌های سرطان سینه پیشگیری کند. عصاره‌ی دانه‌ی انگور اثر ضد سرطانی دارد و ترکیب رِزوِراترول که به خصوص در پوست انگور قرمز وجود دارد، با اثر آنتی‌اکسیدانی می‌تواند در مهار ایجاد تومور و سرطان موثر باشد. بهترین گزینه‌ی مصرفی برای کاهش خطر ابتلا به سرطان، انگور‌های دانه‌دار با پوست قرمز (مثل نارا، شاهانی، فخری و یاقوتی) هستند.

سویا: مصرف مقادیر متوسط سویا (حدود ۱۰ گرم در روز) می‌تواند امکان بهبودی خانم‌های دچار سرطان سینه را افزایش و خطر برگشت سرطان سینه در خانم‌هایی که به این بیماری دچار شده و بهبود یافته‌اند را کاهش دهد. با این حال به دلیل وجود ترکیباتی با اثرات مشابه استروژن ، مصرف آن در تومورها و سرطان‌های وابسته به استروژن توصیه نمی‌شود.

خار مریم: این گیاه از رشد سلول‌های سرطانی (از جمله سرطان سینه) جلوگیری می‌کند و احتمالا می‌تواند اثرات داروهای ضد سرطان را نیز افزایش دهد.

انواع میوه و سبزیجات حاوی کوئرستین: مهم‌ترین منابع طبیعی حاوی این ترکیب (که جزو دسته ترکیبات فنولی و از دسته فلاونوییدهاست) شامل گیاه انجدان رومی، برگ تربچه، برگ شوید، برگ رازیانه، پیاز قرمز و بولاغ اوتی (علف چشمه) هستند.

رزماری: ترکیبات فعال اصلی آن به نام رزمارینیک اسید و کارنوزیک اسید اثر آنتی‌اکسیدانی دارند و تکثیر سلول‌های سرطانی (از جمله سرطان سینه) را مهار می‌کنند.

چای: ترکیبات آنتی اکسیدان از جمله فلاونوییدها و تانن‌ها را دارد. چای سبز با دارا بودن ترکیبات فنولی مانند “EGCG”، در پیشگیری از سرطان نقش چشمگیری دارد. البته این ترکیبات نیز دچار مشکلی مشابه ترکیبات زردچوبه (یعنی امکان جذب و ورود به گردش خون) هستند و برای افزایش جذب آن‌ها فرمولاسیون‌های جدید ارایه شده است.

تخم کتان: این ماده مغذی به دلیل دارا بودن لیگنان‌ها، بر پیشگیری تومور سینه تاثیر مثبتی دارد. برای آزاد کردن ترکیبات داخل پوسته‌ی سخت دانه‌ها، باید بین ۱۵ تا ۳۰۰ گرم از آن، به صورت آسیاب شده، در روز استفاده شود.

زیتون: زیتون و روغن آن خواص ضدسرطانی دارند. مطالعات نشان می‌دهد ترکیبات زیتون بر نوع خاصی از سرطان سینه به نام “HER2-positivee” (که نوع پیشرونده‌ای است) موثر است. بهتر است از خود زیتون استفاده کنید.

سیر: این گیاه ارزشمند به دلیل داشتن ترکیبات سولفوره، باعث مهار و عدم پیشرفت سرطان می‌شود و بیماری‌های قلبی- عروقی، هجوم رادیکال‌های آزاد مضر و بالا بودن چربی‌های خون را از بین می‌برد. بنابراین سیر (به خصوص خام آن را) در وعده‌های غذایی خود بگنجانید و تنها در صورت انواع جراحی‌ها، مصرف آن از ده روز قبل جراحی باید قطع شود.

اگر ناراحتی شدید گوارشی دارید، به کودک خود شیر می‌دهید یا داروهای مهار کننده‌ی ایجاد لخته خون مصرف می‌کنید، از خوردن سیر خودداری کنید.

بلوبری

بلوبری به دلیل داشتن آنتی اکسیدان زیاد، برای بدن بسیار مفید است و توان مبارزه با سلول‌های سرطانی را نیز دارد. این میوه‌ی خوش‌طعم، رادیکال‌های آزاد و مضر را از بدن دفع و به سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند.

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی در مبارزه با سلول‌های سرطانی نقش مهمی دارد و به خصوص برای سرطان سینه بسیار مفید و موثر است. دلیل آن نیز وجود ویتامین C زیادی است که در آن وجود دارد. گوجه فرنگی را حتما در یکی از وعده‌های غذایی خود اضافه کنید.

کلم خام

انواع کلم‌های خام را به برنامه روزانه غذای خود اضافه کنید. این سبزی خوشمزه برای از بین بردن سلول‌های سرطانی نیز بسیار مفید است. فلاونویید موجود در کلم خام خاصیت ضدسرطانی دارد و روزی یک کاسه از آن کمک می‌کند تا هرگز دچار سرطان سینه نشوید.

اسفناج و لبو قرمز

این دو سبزی نیز برای از بین بردن سلول‌های سرطانی بسیار مفید هستند. پس از خوردن لبو ممکن است ادرار انسان به رنگ قرمز تغییر کند. این در اثر فلاونویید موجود در آن است. اسفناج نیز به دلیل داشتن ویتامین C و بتاکاروتن زیاد برای مبارزه با سلول‌های سرطانی بهترین گزینه است.

الاجیک اسید

از میوه و سبزیجاتی استفاده کنید که این اسید را در خود دارند. این اسید موجب کاهش روند رشد سلول‌های سرطانی می‌شود. گردو منبع غنی از این اسید است.

آفتاب گرفتن

ویتامین D نیز برای برای پیشگیری و درمان سرطان سینه بسیار مفید است. پس سعی کنید بیشتر در معرض آفتاب باشید.

نسخه‌های ترکیبی

– ۵۰ گرم گزنه، ۲۰ گرم بومادران و۱۰ گرم گل همیشه بهار را در یک لیتر آب دم کنید و روزانه یک لیوان بنوشید.

– ۱۰۰گرم بنفشه‌ی معطر را با یک لیترآب دم کنید و روزانه دو لیوان بنوشید.

– یک قاشق غذاخوری قره قاط را با یک لیوان آب دم کرده و میل کنید.

– ۲۰ گرم گل گاوزبان، ۱۰ گرم رازیانه و ۵۰ گرم بولاغ اوتی را با یک لیتر آب جوش مخلوط کرده و دم کنید. سپس روزانه دو لیوان از آن میل کنید.

– صبح‌ها یک لیوان آب ترب سیاه را با کمی عسل مخلوط کرده و بنوشید.

– یک قاشق مربا خوری ریشه‌ی شیرین بیان را در یک لیوان آب جوش حل کرده و میل کنید.

1

SIMILAR ARTICLES

استویا

0 205
پیسی

0 472

بدون نظر

Leave a Reply

دو × یک =