کاهش وزن با طعم خام گیاه خواری

کاهش وزن با طعم خام گیاه خواری

2 6487
1
1
کاهش وزن با طعم خام گیاه خواری (مصاحبه با خام گیاهخواری که توانست وزن خود را ۴۶ کیلو کاهش دهد)

009

کاهش وزن با طعم خام گیاه خواری. گیاهخواری از رژیم های غذایی محسوب می شود که امروزه بسیاری از مردم با آن آشنا هستند؛ اما شاید کمتر کسی بداند که از این نوع رژیم غذایی، برای کاهش وزن نیز استفاده می شود. آقای هومن نادری که ۳۶ سال دارند و قدشان ۱۸۶ سانتی متر است، از جمله افرادی هستند که با استفاده از روش خام گیاه خواری در مدت زمان ۶ماه موفق شده اند ۴۶ کیلو از وزن خود را کاهش دهند، به سراغ ایشان رفتیم و گفت وگویی در این زمینه با ایشان انجام دادیم که در ادامه به آن می پردازیم.010

چطور شد که وزن شما به ۱۲۵ کیلوگرم رسید و چه عواملی باعث شد تابه فکر کاهش وزن بیفتید؟
از همان ابتدا استعداد چاقی )به صورت ژنتیکی( داشتم؛ اما تحرک نداشتن و استفاده از غذاهای رستورانی و فست فودی در محل کارم باعث شد تا دچار اضافه وزن
شوم. به علت چاقی شکمی و ضعف عضلات در ناحیه کمر و پهلوها در ابتدای اضافه وزن، از درد کمر رنج می بردم. این درد رفت هرفته بیشتر شد، به طوری که در اواسط بیماری، حتی قادر به بستن بند کفشم هم نبودم و بعد از چند هفته زمین گیر شدم. چند ماه قبل از زمین گیر شدنم، به علت بیماری دیابت نوع ۲ به دکتری مراجعه کردم که ایشان بنده را تشویق به تغییر در سَبک زندگی کردند و همیشه حرف ایشان در گوشم زنگ می زد؛ ولی نمی دانستم چه کار کنم و چه طور شروع کنم. ناگفته نماند، با مصرف دارو، چند کیلو کم کردم؛ اما مشکل گوارشی به همراه داشت.
چطور شد که برای کاهش وزن این نوع رژی مغذایی را انتخاب کردید؟
چندین بار برنامه های غذایی گوناگون را اجرا کرده بودم و حتی یک بار به روش رژیم پروتئین ۳۰ کیلو وزن کم کرده بودم )البته بعد از ترک برنامه غذایی به سرعت به
وزن قبلی برگشتم(؛ اما هیچ کدام آن ها جواب گوی نیاز جسمی و روحی من نبودند. با توجه به این مسئله با تحقیقاتی که در این زمینه انجام دادم، به کتاب «خام خواری » که مرحوم «آرشاویر در آوانسیان » آن را نوشته بودند، برخوردم و با مطالعه زندگی شخصی ایشان و بیماران شفایافته، با این رژیم غذایی آشنا شدم و بعد از تحقیقات بسیار تصمیم گرفتم از این رژیم، برای رسیدن به وزن ایده آل استفاده کنم.

رژیم غذایی خام گیاه خواری چه تفاو تهایی با سایر رژیمهای غذایی دارد؟
به نظر من، سبک زندگی به روش طبیعی قابل مقایسه با هیچ برنامه غذایی رایج نیست؛ زیرا با این روش به هیچ عنوان احساس گرسنگی نمی کنید و همچنین به آرامش جسمی، روحی و روانی می رسید. در روش تغذیه طبیعی بیماری های آشکار و نهان درمان می شوند. همچنین پوست به طراوت و شادابی می رسد، در صورتی که در روش های دیگر، پس از لاغری شخص دچار افتادگی پوست می شود. با پیروی از این روش، توانایی تحمل مشکلات روزمره زندگی به مراتب بیشتر می شود.
معمولا از چه غذاهایی برای صبحانه، ناهار یا شام استفاده می کنید؟
لازم به ذکر است، سبد غذایی ما خام گیاه خواران سرشار از پروتئین، کلسیم، ویتامین و املاح معدنی است. صبحانه را با میوه شروع می کنم؛ برای مثال دو لیوان آب میوه، آب سبزی یا یک طالبی متوسط، برای ناهار و شام یک ظرف بزرگ سالاد به همراه جوان هها و روغن زیتون بودار یا کنجد می خورم. در بین ناهار و شام از برگه ها و ۴ مغز خام )فندق، بادام، گردو و پسته( و خرما، میوه و دسرهای طبیعی استفاده می کنم. البته در وعده های غذایی هیچ گونه محدودیتی در استفاده از گیاهان خام طبیعی وجود ندارد، من به این سبک عادت کرده ام و حتی می توان صبح را با جوانه گندم یا ۴مغز شروع کرد.
موادغذایی از جمله نان، حبوبات و نوشیدن یهایی از جمله چای، قهوه و… را چگونه مصرف م یکنید؟
حبوبات را به صورت جوانه زده مصرف می کنم و نان را با آرد سبوس دار با دمای ۴۵ درجه )حرارت خورشید( در منزل تهیه کرده مصرف می کنم و درباره چای هم با آب ۴۵ درجه، ترکیبی از چای سبز ایرانی، چوب دارچین و گل محمدی و گیاهان معطر دیگر را دم می کنم و می نوشم.
برخی از ویتامی نها مانند B12 که در ک مخونی نقش مهمی دارد، فقط در مواد پروتئینی حیوانی وجود دارد، آیا نخوردن آ نها مشکلی برای شما ایجاد نم یکند؟
در ابتدای کار، زیاد با روش تغذیه طبیعی آشنا نبودم؛ از این رو به توصیه یک پزشک یک بار از مکمل ویتامین B12 به صورت تزریقی استفاده کردم؛ اما بعدا که مطالعه و علاقه ام افزایش پیدا کرد، متوجه شدم که حتی نیازی نبود از آن مکمل استفاده کنم. پس از گذشت ۳ماه از شروع خام گیاه خواری به انجمن تغذیه طبیعی تهران رفتم و کم کم با کسانی آشنا شدم که بیش از ۳۵ سال با این روش زندگی می کنند و هیچ کمبودی در این زمینه احساس نمی کنند.
در محل کار، رستوران، مهمانی و…، با توجه به استفاده از این رژیم غذایی با چه مشکلاتی مواجه هستید؟
شکر خدا در تمامی مهمانی ها، میوه و سالاد موجود است، با این حال برای احتیاط، همیشه مقداری آجیل ۴مغز به همراه توت، انجیرخشک و خرما به همراه دارم.
در پایان اگر صحبتی در این زمینه دارید لطفا بفرمایید؟
لازم می دانم از مدیریت انجمن و رستوران تغذیه طبیعی در تهران و خانم دکتر زرین آذر، فوق تخصص گوارش و متخصص تغذیه در آمریکا، مشاوران محترم، پرسنل و اعضای این انجمن تشکر کنم. همچنین از همسرم که مرا در این راه سبز همیاری کرد، تشکر می کنم. در پایان توصیه می کنم، چاقی را با کم خوردن درمان نکنید، با درست غذاخوردن درمان کنید. اگر من توانستم؛ شما هم می توانید.

1

SIMILAR ARTICLES

عسل

0 140
پروستات

0 205

2 نظرات

Leave a Reply

14 − دوازده =