تخم مرغ و شير

تخم مرغ و شير

0 2162
1
1
چرا در میان گیاهخواران استفاده یا عدم استفاده از تخم مرغ و شير مورد بحث قرار می گیرد؟

بحث های بسیار جدی و مهمی در خصوص استفاده یا عدم استفاده از تخم مرغ و شير بین گیاهخواران متداول است تا جایی که استفاده کردن یا نکردن از این مواد باعث ایجاد گوناگونی در انواع گیاهخواران شده است (به بخش انواع گیاهخواری توجه کنید). 

نظر گیاهخواران موافق:
همانطورکه می دانید تنها منبع اصلی ویتامین ب ۱۲ برای گیاهخواران شیر و فرآورده های لبنی می باشد. پس بنابراین، دلیل گیاهخوارانی که موافق استفاده کردن از این مواد هستند: حفظ سلامتی و تغذیه کامل از تمام مواد مورد نیاز بدن است. این دسته از گیاهخواران از این مواد به طور محدود بخاطر خواص آنها استفاده می کنند و اعتقاد دارند که اگر در روش تولید هم دقت کافی برای نگهداری و مراقبت از حیوان انجام پذیرد چون باعث کشتار حیوان نمی شود مصرف آنها بلامانع است.

نظر گیاهخواران مخالف:
اما هستند گیاهخوارانی که استدلال های مخالف دارند:

۱- گروهي از افراد به دليل اعتقاد به مضر بودن (غیر طبیعی بودن) مصرف شير و تخم مرغ براي انسان از مصرف اين مواد خودداري مي كنند. این افراد اعتقاد دارند که تخم مرغ یا تخم غاز، اردک و غیره در واقع جنین حیوان است و خوردن آن با خوردن گوشت آنچنان تفاوتی ندارد. تخم مرغ کبد را فرسوده می کند و بسیار آلرژی زا می باشد و همگان می دانند مصرف مقدار زیادی از آن به شدت برای سلامتی مضر است. شیر هم خوردنی مطلوب، علی الخصوص برای افراد بالغ نیست چون این غذائی است که برای زمان طفولیت همه پستانداران در نظر گرفته شده و می بینید بجز حیوانات دست آموز هیچ حیوانی بعد از پشت سر گذاشتن دوران شیرخوارگی حاضر به خوردن شیر نمی شود. در ضمن چربی مواد لبنی در رگها رسوب کرده و عامل بسیاری از بیماری ها از جمله سکته ی قلبی، چاقی بیش از اندازه و… می شود. در ضمن بیش از ۴۰ درصد مردم جهان توانایی هضم و جذب شیر حیوانات را ندارند.

۲-     گروهي از افراد به دلايل عرفاني و مذهبي و مسائل مرتبط با تكامل روح و… تخم مرغ مصرف نمي كنند.

۳-     گروهي از گياهخواران به دليل حمايت از حيوانات از مصرف تخم مرغ و شير به طور كلي يا به طور صنعتي خودداري مي كنند. این گروه اعتقاد دارند که تولید شیر و تخم مرغ صنعتی رابطه تنگاتنگی با حیوان آزاری و کشتن آن دارد. آنها اعتقاد دارند که کشتن حیوان یک لحظه است ولی سواستفاده از آن در تمام عمر حیوان ادامه خواهد داشت.

1

SIMILAR ARTICLES

عسل

0 140
پروستات

0 205

بدون نظر

Leave a Reply

نه − 4 =