فواید قارچ برای سلامت استخوان ها

فواید قارچ برای سلامت استخوان ها

0 1043
فواید قارچ برای سلامت استخوان ها
فواید قارچ برای سلامت استخوان ها
1
1
قارچ استخوان‌ها را تقويت مي‌کند، خستگي را رفع مي‌کند و کمبود ويتامين D را جبران مي‌کند. اکثر مواد غذايي در طبيعت به مقدار کافي ويتامين D دارند مثل ماهي، قارچ و بعضي از انوع پنيرها.
معمولاً چون با کمک نور آفتاب در پوست بدن به راحتي ويتامين D توليد مي‌شود، مقدار کمي ويتامين D لازم داريم. فقط در زمستان وقتي که نور آفتاب به ندرت به بدنمان مي‌خورد و ما خيلي کم از خانه خارج مي‌شويم و وقتي هم که خارج مي‌شويم لباس‌هاي کلفت مي‌پوشيم، پوست ما اين شانس را ندارد که از نور آفتاب استفاده کند و توليد ويتامين D کند.
افرادي که مدت طولاني در تخت هستند يا اصولا بيرون نمي‌روند، غالبا ازکمبود ويتامين D رنج مي‌برند و اين امر به استخوان‌هاي آن‌ها صدمه مي‌زند. ويتامين D باعث مي‌شود که کلسيم در روده جذب شده و بلافاصله در استخوان‌ها به کار رود.
افراد مسن غالبا به مرض بي‌آهک شدن استخوان (پوکي استخوان) مبتلا هستند. آن‌ها بايستي از رژيم غذائي استفاده کنند که داراي ويتامين D است مثل قارچ. يک پرس قارچ(۲۰۰ گرم) نياز روزانه به ويتامين D را تامين مي‌کند.
هر کس به هر دليلي مدت طولاني در تخت بماند، استخوان‌هايش به صورت مطلوب ساخته نخواهد شد. از طرف ديگر در اثر کمبود نور خورشيد و کمبود ويتامين D بدن قادر به جذب کلسيم نخواهد بود. غالبا اين افراد وقتي متوجه نارسايي مي‌شوند که مي‌خواهند تخت را ترک کنند. با اين استخوان‌هاي ضعيف بايستي انسان کاملا مراقب باشد.
 براي اين‌که تمام مواد مغذي از موادغذائي به بهترين صورت جذب شوند، نياز به ويتامين‌هاي گروه B است. قارچ يک دسته از اين ويتامين‌هاي سوخت و ساز را تامين مي‌کند. هر سلول در بدن ما به ويتامين B2 موجود در قارچ نياز دارد تا بتواند انرژي کسب کند. براي اين‌که انسان زود خسته و کم حوصله نشود، اعصاب هم نياز به ويتامين B2 دارند.
 وظيفه بيوتين موجود در قارچ در سوخت و ساز بدن اين است که انرژي را آماده نگه مي‌دارد و اسيد فوليک در سوخت و ساز پروتئين و مواد اصلي ژن‌ها نقش مهمي را بازي مي‌کند.
 خانم‌ها به طور متوسط ۹۰% مقدار ويتامين B2 توصيه شده را دارا هستند و بندرت يک زن اسيد فوليک را به اندازه لازم جذب مي‌کند. بنابراين براي حل اين مشکل بايستي خانم‌ها در رژيم غذائي خود غالبا از قارچ استفاده کنند.
1

SIMILAR ARTICLES

استویا

0 205
پیسی

0 472

بدون نظر

Leave a Reply

5 + هفت =