ماسک توت فرنگی

ماسک توت فرنگی

3 2496
ماسک توت فرنگی
ماسک توت فرنگی
1
1

توت فرنگی نه تنها برای سلامتی مفید است، بلکه برای پوست هم خوبست. توت فرنگی سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان‌ها است و باعث می‌شود پوست روشن شده و جوان بماند. این میوه به خصوص برای پوست چرب و مستعد آکنه مفید است. توت فرنگی سبوم اضافی را از بین می‌برد و تونر پوست است. به علاوه، اسید آلاژیک نوعی آنتی اکسیدان موجود در توت فرنگی است که به کاهش چین و چروک کمک می‌کند. همچنین از آسیب‌های ناشی از اشعه ماوراء بنفش خورشید محافظت می‌کند.

مواد لازم
۵ عدد توت فرنگی تازه
آب لیمو ۱ قاشق غذا خوری
ماست ۱قاشق غذاخوری
 عسل ۱ قاشق

آب لیمو پوست را نرم و صاف می‌کند و با توجه به محتوای اسید سیتریک آن، بطور طبیعی پوست را روشن می‌کند. ماست حاوی اسید لاکتیک است که لکه‌ها را از بین می‌برد و پوست را نرم می‌کند. همچنین با آکنه مبارزه کرده و چهره ‌را درخشان می‌کند. عسل نیز برای پوست بسیار مفید است زیرا پوست را مرطوب می‌کند. به علاوه، خواص ضد باکتریایی آن با باکتری‌های آکنه زا مبارزه می‌کند.

طرز تهیه و نحوه استفاده:

توت فرنگیهای تازه را برش داده و با آب لیمو تازه ماست ساده و عسل داخل میکسر میریزیم. ماسک توتف فرنگی ما آماده است.
صورت خود را بشوئید و ماسک توت فرنگی خود را بر روی صورت و گردن تمیز و بدون آرایش خود بزنید. پوست خود را به آرامی ماساژ دهید تا لایه برداری شده و پس از  ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صورتتان را بشوئید. این کار را یک تا دوبار در هفته انجام دهید.

 

1

SIMILAR ARTICLES

3 نظرات

Leave a Reply

ده − نه =