ارزش تغذیه ای برنج قهوه ای

ارزش تغذیه ای برنج قهوه ای

0 1635
1
1
ارزش تغذیه ای برنج قهوه ای

از ارزش تغذیه ای برنج قهوه ای میتوان گفت که سرشار از کربوهیدرات های پیچیده و فاقد کلسترول و سدیم است. کالری این برنج نصف کالری نان و کمتر از یک سوم کالری قند و شکر است. این برنج به دلیل غنی بودن از ویتامین B۱ بر قلب و اعصاب تاثیر مطلوب می گذارد و به دلیل سرشار بودن از ویتامین B۳ رفع کننده آشفتگی های روحی و اضطراب بوده و موجب خوش خلقی می شود. برنج قهوه ای به دلیل دارا بودن دو اسید آمینه ای که حالت، کیفیت و رشد موها را بهبود می بخشد از ریزش و سفید شدن موها جلوگیری می کند.

برنج قهوه ای ۳ برابر برنج سفید فیبر داشته و به همین دلیل شاخص گلایسمی پایینی دارد، یعنی کربوهیدرات های آن بسرعت جذب بدن نمی شوند. بنابراین مصرف آن با نظر پزشک مربوطه برای مبتلایان به دیابت و افرادی که قصد کاهش وزن دارند مناسب است.منگنز برنج قهوه ای برای سلامت سیستم اعصاب و تولید هورمون های جنسی مفید است و سلنیوم آن در سوخت و ساز مطلوب هورمون های تیروئید موثر است و به کمک ویتامین E موجود از بروز سرطان بویژه سرطان روده بزرگ پیشگیری می کند و ورم و التهاب مفاصل را التیام می بخشد.
منیزیم آن نیز فشار خون را کاهش، سردردهای میگرنی را التیام می دهد و گرفتگی عضلانی را رفع و به همراه کلسیم موجود اعصاب و عضلات را کنترل می کند. روی و پروتئین این برنج بیشتر از نوع سفید آن است و مصرف آن برای خانم های یائسه ای که دارای کلسترول و فشار خون بالا بوده و نشانه هایی از بیماری قلبی دارند، بسیار مفید است.

1

SIMILAR ARTICLES

عسل

0 140
پروستات

0 205

بدون نظر

Leave a Reply

دو × پنج =